Książki

Data Mining. Eksploracja danych w sieciach społecznościowych. Wydanie III

Data Mining. Eksploracja danych w sieciach społecznościowych. Wydanie III

autor: Matthew A. Russell, Mikhail Klassen

format: 168x237

data wydania: 2019-10-15

69.00 zł
kup teraz

Internetu nie można rozważać wyłącznie jako tworu techniki. Powstanie tej sieci doprowadziło do rozwoju różnych zjawisk społecznych. Z tej perspektywy na szczególną uwagę zasługują media społecznościowe. Są źródłem informacji, które, właściwie spożytkowane, mogą przynieść niezły dochód. Mogą też dać odpowiedzi na wiele pytań zadawanych przez naukowców z różnych branż. Sama eksploracja tych danych przynosi sporo satysfakcji i radości. Zaskakujące przy tym jest to, że przygotowanie zestawu potrzebnych narzędzi i nauka posługiwania się nimi zabiera naprawdę niewiele czasu i nie wymaga specjalnych talentów!

To trzecie, zaktualizowane wydanie popularnego podręcznika dla osób, które chcą zająć się wydobywaniem danych z sieci społecznościowych. Uwzględniono tu zmiany interfejsów API wprowadzone do poszczególnych platform i dodano rozdział o eksploracji Instagrama. Dowiesz się, jak dzięki danym z mediów społecznościowych określić sieć powiązań użytkowników, zorientować się, kto o czym mówi i gdzie się znajduje. Treść bogato zilustrowano przykładami kodu w Pythonie, a także plikami Jupyter Notebook lub kontenerów Dockera. Ciekawym elementem książki jest zbiór receptur dotyczących rozwiązywania konkretnych problemów z Twitterem.

W tej książce między innymi:

  • wprowadzenie do świata mediów społecznościowych
  • przybliżenie bogactwa danych zawartych w mediach społecznościowych
  • eksploracja danych za pomocą narzędzi Pythona 3
  • zaawansowane techniki eksploracji danych, w tym współczynniki TFIDF, podobieństwo kosinusów i rozpoznawanie obrazów
  • tworzenie wizualizacji pozyskanych danych

Jakie informacje dziś znajdziesz dzięki danym z Facebooka?

69.00 zł
kup teraz